Sidney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marie-José Raaijmakers - WaarBenJij.nu Sidney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marie-José Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Sidney

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

03 Maart 2013 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

We zijn in Australië!

Na alle natuur van Nieuw Zeeland is dat wel even wennen in de miljoenen stad Sydney.

In Nieuw Zeeland hebben we na ons laatste bericht nog wat mooie dingen gezien. We zijn het binnneland in geweest en hebben de hoogste berg Mount Cook en de omgeving daar bekeken. Daarna zijn we weer naar de oostkust gegaan en zijn een paar dagen in de buurt van Christchurch op het Banks Peninsula geweest. Gelukig was het mooi weer: we hebben een boottocht gemaakt om dolfijnen te zien en we zijn - heel leuk - met de postauto meegweest- 5 uur om de post op afgelegen plekken te bezorgen. Eeen leuke bijverdienste voor de postbode!

Nu zijn we dus in Sydney, ook leuk - een wereldstad, maar toch gezellig en alles op redelijke afstand van ons hotel.
We zijn naar de dierentuin geweest - schattige koala's, kangaroes en alles wat zo verder in een dierentuin rondloopt.
We hebben gewinkeld en zijn naar Chinatown geweest.
We zijn nu net terug van de Sidney opera - een prachtig gebouw en een heel mooie uitvoering van La Boheme.
Morgen gaan we de campervan ophalen en dan gaan we richting Melbourne.

En dan nog wat:
Het is hier gisteren herfst geworden en dat merken we aan het weerr. Het lijkt wel als oktober bij ons - regen en storm - alleen is het wat warmer - 24 graden.
We genieten van het eten. Ons hotel ligt aan Darling Harbour en op de kade is het ene na het andere (vis)restaurant met de meest lekkere gerechten. Wat anders dan in Nieuw Zeeland.
In Nieuw Zeeland hebben we in totaal ruim 9.000 km gereden!!

groetjes,

Marie-José en Corry

• 03 Maart 2013 - 10:25

Karin Wasser:

ha globetrotters,
    wens jullie een goede reis in Australie.
    Dadelijk komen Job en Marianne bij mij (na zingen in de Paterskerk) en dan gaan we naar kasteel Heeswijk voor een matinee concert. Ook leuk.
    Het ga jullie goed en nog veel plezier samen,
    Karin

• 03 Maart 2013 - 10:42

Ben En Nelly Van Bussel:

Hoi wereldreizigers,

Met veel leesplezier hebben we steeds jullie berichten gevolgd. Het jaar 2013 is al weer 2 maanden verder en waar hier de lente heel voorzichtig om de hoek komt kijken( na een hele koude maand februari) duiken jullie de herfst in met maar liefst 24 graden. Van die temperatuur dromen we hier nog even. Het z\uidereiland in Nieuw Zeeland hebben we kunnen spiegelen aan de ervaringen van broer Geert Jan die daar net 4 weken rondgetrokken heeft.
    Geniet van Australie en al het moois wat je met de camper kunt bereiken.

Ben en Nelly

• 03 Maart 2013 - 11:17

Mia:

Hoi wereldreizigsters,
    Al weer een deel van de wereld waarvan mijn moeder vroeger zei dat ze daar naartoe ging, als er weer een oorlog uitbrak. En nu Australië, daar zou ik dan naartoe gaan. Ik lees dat het heel goed gaat met jullie, ga zo door en geniet van alle moois.
    Groet van Mia en
    Harry

• 03 Maart 2013 - 12:38

Nico En Anneke:

Hey die nichtjes.

Wij lezen nog steeds met veel belangstelling jullie verslagen.
    Schitterend wat jullie allemaal mogen zien en meemaken.
    Hier wordt het voorzichtig lente, waar veel mensen hier aan toe zijn na een kille winter en best wel koude Februari maand.
    Geniet verder van jullie reis met de camper.
    Groetjes Nico en Anneke

• 03 Maart 2013 - 13:52

Nelske:

ha die nichtjes
    bij ons begint gelukkig de Lente
    voor mij a.s woensdag de grote dag wordt dan geopereerd dus hoop als jullie terug komen een stuk slanker te zijn gr Nelske

• 03 Maart 2013 - 13:54

Marie-josé V.d.kimmenade:

Ha dames.

Het wordt een beetje flauw, maar wel weer top!!!!! Ik kan geen andere reactie meer geven. Super, geweldig, enorm, veel kmters, lekker eten etc.etc.
    Fijn dat het zo goed gaat. Hier wordt het weer gelukkig nu ook een beetje beter.
    Carmen gaat over nu en 2 weken bevallen, dus dan zitten wij in Italie. Snel he!!
    Geniet nog veel. Groetjes Pieter en Marie-José

• 03 Maart 2013 - 15:07

Mieke Janssen:

Hallo nichtjes

Het is alweer een poos geleden dat je iets van ons hebt gelezen ,mijn computter was stuk.
    Maar ik heb alle verslagen nu gelezen en ben weer bij. Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan.
    Nu in Australie".Ik hoop dat jullie gauw de Camper krijgen en het mooie Australie'"se land.
    Gtoetjes Mieke Sjef uit weert

• 03 Maart 2013 - 15:51

Corry:

Marie Jose en Corry, wat weer geweldige ervaringen doen jullie op! Leuk dat jullie ons daar zo van mee laten genieten. Dat Opera House is magnifiek he, Wij hebben daar ook van 'n voorstelling genoten en 'n rondleiding gehad met 'n gids. Geniet zoveel als jullie kunnen. Tot het volgende verslag!! Peter en Corry

• 03 Maart 2013 - 16:48

Karin V.d. Griendt:

Hoi dames.

Het blijft leuk om jullie verslagen te lezen en wat een leuke foto's, jullie zien er goed uit en lekker bruin.
    De laatste etappe van jullie wereldreis is nu aangebroken en jullie gaan genieten van het mooie Australië.

Herfst met 24 graden is niet mis en ik weet zeker dat het wel weer droog wordt.

Het wordt een beetje saai maar blijf genieten en tot de volgende keer.

Karin en Lambert

• 03 Maart 2013 - 19:37

Theo De Groot:

Je kunt toch wel merken aan het Nederlands dat jullie al heel lang geleden Nederland verlaten hebben of hebben jullie pas op latere leeftijd ontdekt dat jullie dislektiees geworden zijn.
    Groeten ook van Nolda

• 03 Maart 2013 - 20:16

Marianne En Job:

3 maart 2013

Dag Marie-Jose en Corry,

Karin Wasser was eerder dan wij met het lezen van jullie mooie verslag.

Wat een gigantisch aantal kilometers hebben jullie afgelegd!!!

Hopelijk bevalt de nieuwe camper jullie ook goed.

We wensen jullie een goede reis naar Melbourne toe en......blijf van alles genieten, maar dat is jullie wel toevertrouwd!!!!!

Groet van Job en Marianne.

• 03 Maart 2013 - 21:12

Henk :

Hoi Marie-Jose'en Corry

Wat hebben jullie weer een geweldige reis en de aantal km gereden met de camper.
    Nu nog het laatste deel van jullie reis,dat gaat zeker lukken,jullie zien er goed uit op de foto's.
    Bij ons gaan we de winter afsluiten en de lente binnen halen dat klinkt ook goed.
    Hier alles oke

Groetjes van Henk en Marie-Jose'

• 04 Maart 2013 - 21:32

Truus:

Jullie reis verslag weer met genoegen gelezen.
    Dat post bezorgen sprak mij erg aan. Was 't zo dat jullie dan ook met de geadresseerden een praatje konden maken of was 't alleen maar afgeven? In ieder geval hebben jullie veel buiten wegen gezien, geeft wel een goede indruk van 't land. Geniet er nog maar van. Groeten van Piet en mij.

• 05 Maart 2013 - 22:13

Stefanie:

Hoi Marie-Jose en Corry!

Wederom jullie verslag met veel plezier gelezen! Wat gaat de tijd toch ontzettend snel!
    Wat fijn dat jullie zoveel zien en meemaken! Ook de foto's zijn super om te zien!! Ik ben wel een beetje jaloers hoor! Nog steeds...

Geniet er nog van daar in Sydney!!

Heel veel groetjes vanuit het vandaag super zonnige Mierlo!

Stefanie

• 07 Maart 2013 - 18:52

Tiny Vennix:

Ha nichtjes
    Blij om weer wat te horen van jullie en mooie fotos
    ook wij zijn weer terug van vacantie.We zijn een maand naar Gambia geweest.
    Het was gewelig.
    Ik zie dat jullie nu in australie ziijn,onze ralf is zondag weer terug gekomen vond het er gewelig
    ik wens jullie nog veel reis plezier
    Jack en tiny vennix

• 13 Maart 2013 - 21:18

Marijke En Ton:

Hoi Marie José en Corry.

Het laatste nieuws is dat er een nieuwe
    paus gekozen is, Paus Franciscus I .

Verder is alles goed bij ons al vriest het
    's nachts wel 10 gr., heel wat anders
    dan bij jullie.
    Dat zien wij aan de foto's en de verhalen.
    Afgelopen dinsdag 12 maart is hier wel
    10 cm sneeuw gevallen.
    Geniet nog van de zon en een mooie
    tijd in Australië en dan op naar de laatste
    week in Hongkong, en een veilige reis
    terug naar Nederland.